Succesvolle kickstartcampagne voor ‘slimme’ golfbal

Wouter Hoefnagel
Wouter Hoefnagel
20 april 2020
1 min

Op Indiegogo, een website voor kickstartcampagnes, is een campagne geplaatst voor een innovatieve golfbal met elektronica erin. De golfbal verzamelt gegevens over het spel van de golfer.

Data over spel

Iedereen die aan sport doet, wil natuurlijk graag beter worden in het spelletje. Deze slimme golfbal, de Graff Golf, moet daarbij helpen. De bal bevat verschillende componenten die data verzamelen rondom het spel van de golfer. Hoe vaker er met de bal geslagen wordt, hoe waardevoller de gegevens worden.

De golfbal is ontworpen door drie studenten van de Johns Hopkins University en staat sinds enige weken op Indiegogo om geld in te zamelen voor het maken van het prototype. Dat geld, ongeveer 50.000 euro, is inmiddels binnen. De bal is onder meer voorzien van een lithiumbatterij en een oplaadmodule.

Bron: Graff Golf/Indiegogo.

De Groff Golf komt met een app waarop alle data die de bal heeft verzameld te bekijken is. Als je 99 dollar investeert krijg je, zodra het product klaar is, een doosje met drie slimme golfballen, een draadloos oplaadstation en toegang tot de app.

Bron: Indiegogo.

Wouter Hoefnagel

Wouter Hoeffnagel is een freelance journalist en tekstschrijver, met interesse op het gebied van zowel industrie, IT als het kruisvlak tussen deze onderwerpen. Over deze onderwerpen schrijft hij een breed scala aan teksten, variërend van achtergrondartikelen, interviews en nieuwsberichten tot blogposts, whitepapers, case studies en websiteteksten.

Gerelateerde artikelen