Bestuurswisseling bij Royal Terberg Group

Evi Husson
Evi Husson
12 oktober 2021
2 min

Bij het vijfde generatie familiebedrijf Royal Terberg Group heeft er een bestuurswisseling plaatsgevonden. De huidige bestuursvoorzitter George Terberg (68) draagt na een loopbaan van bijna 45 jaar in het familiebedrijf, per 1 oktober de leiding over aan zijn neef Godfried Terberg (58).

De Royal Terberg Group ontwikkelt, produceert en modificeert al meer dan 150 jaar speciale transportvoertuigen en beladingssystemen voor professioneel en intensief gebruik. Daarnaast biedt het bedrijf leasingproducten in Nederland en België.

Innovatie en duurzaamheid

Godfried Terberg: “George bracht de groep op een ander niveau. Ik ben er trots op hem te mogen opvolgen. Ik wil het goede behouden. Noodzakelijke veranderingen wil ik verder doorvoeren om bestendig te zijn in deze tijd van mondiale ontwikkelingen, zoals duurzaamheid, elektrificatie en digitalisering. Innovatie en duurzaamheid zitten in ons DNA. Omdat we ons altijd verantwoordelijk voelen voor de volgende generaties, zijn we al 152 jaar succesvol. Nu is de tijd om de groep voor te bereiden op een duurzame toekomst, voor het welzijn van onze planeet.”

Bestuurswisseling

Godfried vervulde de afgelopen tien jaar de rol van vicevoorzitter van Royal Terberg Group. Hij is daarnaast operationeel verantwoordelijk voor de Environmental divisie. Aan de Raad van Bestuur zal de heer Rob van Hove worden toegevoegd. Hij is operationeel verantwoordelijk voor de divisie Special Vehicles. Aftredend bestuursvoorzitter George Terberg zal toetreden tot de Raad van Commissarissen.

Ruim 1 miljard euro omzet

Het familibedrijf, actief in de Automotive sector heeft vestigingen in twaalf landen. Het bereikte in 2020 een omzet van ruim 1 miljard euro met totaal 3.000 werknemers.

Foto: George Terberg (rechts), de huidige bestuursvoorzitter draagt met ingang van 1 oktober de leiding over aan zijn neef Godfried Terberg (links).

Evi Husson

Evi Husson is sinds 2013 eigenaar van Husson Text Productions. Ze heeft een grote interesse in duurzame en technologische ontwikkelingen. Met een dosis nieuwsgierigheid en door de juiste vragen te stellen, haalt ze in gesprekken de kern van de boodschap naar boven en zet deze om in leesbare, toegankelijke verhalen die de doelgroep raken.