maart 2022 - Jaarbeurs
PARTNER NIEUWS

Fabrikanten zetten met een slechte e-commerce ervaring de klantrelatie op het spel

Uit ‘Het Manufacturing & E-commerce Benchmark Rapport’ van Sana Commerce blijkt dat het creëren van een goede online klantervaring een van de grootste uitdagingen is voor fabrikanten. Elke fabrikant heeft tegenwoordig een online verkoopkanaal. Echter is meer dan 80% niet tevreden met de e-commerce ervaring die de klanten krijgen, zo blijkt uit onderzoek van Sapio Research. Fabrikanten die wel investeren in online verkoopkanalen, maar hierbij te weinig oog hebben voor een passende e-commerce ervaring, zetten de klantrelatie op het spel en lopen de kans op omzetverlies. 

E-commerce werd voorheen gezien als extra verkoopkanaal, nu is het een echte must voor fabrikanten. Van de ondervraagde bedrijven in het onderzoek geeft 98% aan via e-commerce te verkopen of is van plan dit op korte termijn op te starten.

“Bij het verder ontwikkelen van de online e-commerce ervaring is het dus essentieel om rekening te houden met de wensen van de klant”, zegt Michiel Schipperus, CEO van Sana Commerce. “Uit het onderzoek blijkt dat fabrikanten moeite hebben met het creëren van de juiste e-commerce ervaring, met als gevolg slechtere klantrelaties en omzetverlies”. Om dit te voorkomen is het voor fabrikanten cruciaal om hun ERP te integreren met de webshop. De informatie vanuit het ERP en de mogelijkheden die dit biedt zijn onmisbaar bij het leveren van een optimale gebruikservaring. Een betere adoptie van de webshop zorgt uiteindelijk voor een betere klantrelatie. Download hier het onderzoek voor alle data en resultaten

Tekst en beeld: Sana Commerce

Deel dit artikel

Meer nieuws

Koenigsegg investeert in Nederlandse fabrikant van zonne-auto’s Lightyear

(productnews)
De Zweedse fabrikant van sportwagens Koenigsegg investeert in het Nederlandse Lightyear. De investering is onderdeel van een...
De Zweedse fabrikant van sportwagens Koenigsegg investeert in het Nederlandse Lightyear. De investering is onderdeel van een breder partnership waarbinnen de partijen intellectueel eigendom met elkaar delen. Via de kennisdeling...
Automotive / 12-08-2022
Lees meer

Eerste recyclebare wieken geïnstalleerd in Duits windpark

Eerste recyclebare wieken geïnstalleerd in Duits windpark

(PARTNER NIEUWS)
Energie / 11-08-2022
(productnews)
De eerste windturbine met de RecyclableBlades van Siemens Gamesa is geïnstalleerd. De recyclebare wieken zijn geplaatst als...
De eerste windturbine met de RecyclableBlades van Siemens Gamesa is geïnstalleerd. De recyclebare wieken zijn geplaatst als onderdeel van het Kaskasi windpark van RWE in Duitsland. Dit park ligt 35...
Energie / 11-08-2022
Lees meer

Solarwatt behaalt Cradle to Cradle-certificaat voor glas-glas zonnepanelen

(productnews)
Solarwatt GmbH heeft als eerste Duitse fabrikant van zonnepanelen een Cradle to Cradle certificaat behaald. De glas-glas...
Solarwatt GmbH heeft als eerste Duitse fabrikant van zonnepanelen een Cradle to Cradle certificaat behaald. De glas-glas zonnepanelen produceert Solarwatt in Dresden. De zonnepanelen van het Saksische bedrijf worden daarmee...
Energie / 10-08-2022
Lees meer

Het Di­gi­ta­li­se­rings­plein helpt je naar digitale vol­was­sen­heid

(productnews)
Zijn AGV’s voor jouw operatie relevant? Moet je toewerken naar een papierloze fabriek? Hoe communiceer je met klanten en...
Zijn AGV’s voor jouw operatie relevant? Moet je toewerken naar een papierloze fabriek? Hoe communiceer je met klanten en leveranciers? Het Digitaliseringsplein geeft het antwoord op jouw vragen. In 4...
Beursnieuws / 09-08-2022
Lees meer

Blijf op de hoogte, schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je ontvangt maximaal 1x per week het laatste nieuws per email.
Inschrijven