1-4 september 2020 - Jaarbeurs
Beursnieuws / 23 februari 2020

LINK Ketendebat: blijf relevant en digitaliseer

De maakindustrie bevindt zich in een interessante periode. De competitie vanuit het Verre Oosten neemt toe, maar de Nederlandse industrie weet zich te onderscheiden door te focussen op snelheid, kwaliteit, modularisatie en nieuwe businessmodellen en diensten voor afnemers. De rode draad die deze ontwikkelingen voortdrijft is digitalisatie.

Oem’ers en system suppliers zetten sterk in op deze ontwikkelingen en stellen daarmee steeds hogere eisen aan toeleveranciers. Dat terwijl de marges onder druk staan waardoor de investeringsruimte beperkt is. Samen met het gebrek aan gekwalificeerde medewerkers heeft dat een grote impact op de snelheid waarmee bedrijven digitaliseren. Toch zullen zij dezelfde mate van efficiëntie, flexibiliteit en kwaliteitswaarborging na moeten streven om relevant te blijven en insourcing bij de oem’ers en system suppliers te voorkomen. De keten is immers zo sterk als de zwakste schakel.

Maar wat zijn nou precies de eisen die deze oem’ers en system suppliers aan de keten stellen, en in hoeverre speelt digitalisatie hierin nu echt een rol? En kunnen toeleveranciers überhaupt voldoen aan de steeds hogere eisen? Tijdens het Industriedebat tijdens vakbeurzen ESEF Maakindustrie en TechniShow (1 – 4 september, Jaarbeurs Utrecht) probeert het panel, bestaande uit oem’ers en toeleveranciers, deze en andere vragen rondom actuele onderwerpen te beantwoorden.

Richard van Kray, directeur van De Klantbetekenaar.nl, leidt het debat. Tevens is hij schrijver van het boek ‘Sales vanuit je hart’. Daarin zet hij een verkoopfilosofie uiteen die niet gericht is op het snel komen tot een transactie, maar allereerst op het tot stand brengen van een duurzame, loyale klantrelatie. Bij wijze van aftrap zal Van Kray schetsen dat die filosofie ook in een digitaal businessmodel werkt.

Panelleden LINK Ketendebat

Tom Sanders, CEO Dumaco
Jellard Koers, CEO Suplacon
Bram Schildkamp, CEO MCB
Melanie van Beek, Operational Manager Broshuis Part Supplier

Link Magazine organiseert het debat samen met MCB, Isah Business Software, Trumpf, Siemens Digital Industries Software, ABN Amro, FPT/VIMAG en Jaarbeurs Utrecht.

Wanneer

Datum en locatie volgt.

Deel dit artikel

Meer nieuws

‘Autoverkopen in Europa dalen fors door coronacrisis’

‘Autoverkopen in Europa dalen fors door coronacrisis’

(productnews)
Geen categorie / 01-04-2020
(productnews)
Dat de coronacrisis de automotive industrie hard raakt is duidelijk. Hoe hard de verkoopcijfers van nieuwe auto’s...
Dat de coronacrisis de automotive industrie hard raakt is duidelijk. Hoe hard de verkoopcijfers van nieuwe auto’s echter dalen is onduidelijk. Verschillende onderzoeksbureau’s en analisten publiceren hun voorspellingen, die allen...
Geen categorie / 01-04-2020
Lees meer

Intensive care unit in zeecontainer

Intensive care unit in zeecontainer

(productnews)
Bouw & Constructie / 30-03-2020
(productnews)
Zeecontainers worden in talloze bouwprojecten ingezet, van zwembaden en bars tot woningen en kantooromgevingen. Een recent...
Zeecontainers worden in talloze bouwprojecten ingezet, van zwembaden en bars tot woningen en kantooromgevingen. Een recent voorbeeld dat tegen de achtergrond van het COVID-19 virus mogelijk levens kan redden, is...
Bouw & Constructie / 30-03-2020
Lees meer

Onderwaterrobot maakt scheepsromp vrij van zeepokken

Onderwaterrobot maakt scheepsromp vrij van zeepokken

(productnews)
Scheepsbouw & Offshore / 30-03-2020
(productnews)
Iedere watersportliefhebber kent het beeld van de vervuilde romp van een schip dat het hele seizoen in het water heeft...
Iedere watersportliefhebber kent het beeld van de vervuilde romp van een schip dat het hele seizoen in het water heeft gelegen. Voor schepen die zeeën bevaren, is die vervuiling alleen...
Scheepsbouw & Offshore / 30-03-2020
Lees meer

ACEA: Steun nodig voor automotive industrie in ongekende crisis

(productnews)
De Europese automotive industrie staat door het coronavirus voor een ongekende crisis, die grote consequenties kan hebben...
De Europese automotive industrie staat door het coronavirus voor een ongekende crisis, die grote consequenties kan hebben voor de sector. Zo zijn veel fabrieken momenteel gesloten door een teruglopende vraag,...
Automotive / 27-03-2020
Lees meer

Blijf op de hoogte, schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je ontvangt maximaal 1x per week het laatste nieuws per email.
Inschrijven